Business Issue

VodafoneZiggo is een grote en data-intensieve organisatie die veel consumenten bedient. Het bedrijf realiseert zich dat het een absolute must is die data om te zetten in waarde voor de organisatie en klanten. VodafoneZiggo heeft de ambitie om een datagedreven telecomorganisatie te worden.

Een Strategic Intelligence Center is randvoorwaardelijk om deze doelstelling te bereiken. In de multifunctionele afdeling komen mensen, processen, systemen, diensten en governance rondom data samen. VodafoneZiggo heeft Hot ITem Conclusion gevraagd om te helpen bij de organisatie van deze afdeling.

Aanpak en oplossing

Het is de kunst om al deze uitdagingen met een gedegen veranderkundige aanpak het hoofd te bieden. De visie en strategie van de organisatie is voor Hot ITem Conclusion altijd het vertrekpunt. We kijken scherp naar de drivers achter die visie en hoe we deze drivers met data bestuurbaar kunnen maken. We zijn daarom begonnen met het doorvertalen van de missie en visie naar een aantal speerpunten, waarbij we ook kernwaarden en communicatieprincipes hebben opgesteld. Deze bepalen het raamwerk van de organisatie, het (innovatie)proces en het besturingsmodel, inclusief de overlegstructuren.

Naast een solide dataplatform op een toekomstvaste infrastructuur is een klantgerichte organisatie, met gedreven mensen die over de juiste gedrags- en vakinhoudelijke competenties beschikken, essentieel. Businessvaardigheden, analytische vaardigheden en IT-vaardigheden moeten samenwerken om de performance van de organisatie te verbeteren. Er zijn vele soorten mensen met verschillende behoeften die allemaal hun rol moeten pakken en moeten groeien en meebewegen. Daarom is organisatie- en talentontwikkeling een cruciale succesfactor. Samen met alle betrokkenen, inclusief de business, zijn voor alle benodigde rollen via ‘profiling’ de ambities en doelstellingen vastgesteld.

Hot ITem Conclusion heeft het management ondersteund bij het opstellen van persoonlijke ontwikkelplannen en de medewerkers, tijdens de uitvoering van gezamenlijke projecten, met coaching-on-the-job (vastgelegd in coachcontracten) helpen groeien binnen hun rol.

Baten

Het Strategic Intelligence Center is een effectieve organisatie, waarin een multidisciplinair team samenwerkt om aan de informatiebehoefte van klanten te voldoen. De nieuwe organisatie heeft gezorgd voor synergie en nieuwe energie bij de teamleden, waardoor de persoonlijke performance van veel medewerkers sterk is verbeterd. Het Strategic Intelligence Center is een echte partner geworden in de reis naar dé datagedreven telecomorganisatie.

Meer informatie?

Wil je weten wat Hot ITem Conclusion kan betekenen voor je Data & Analytics-afdeling? Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Plan je adviesgesprek