De telecomsector draait om veel meer dan alleen techniek of het faciliteren van communicatie. De uitdagingen zijn groot:
- Telecomorganisaties moeten kunnen inspelen op steeds veranderende klantwensen en -eisen.
- Ondertussen moet er flink worden geïnvesteerd om al deze wensen goed en snel te kunnen realiseren. Zo stelt de groei van streaming content bijvoorbeeld hoge eisen aan de kwaliteit van de netwerken.
Business Intelligence (BI) helpt deze complexe sector om de juiste inzichten in de markt en de klant te krijgen.
Hot ITem Conclusion heeft meer dan 25 jaar kennis en ervaring in de telecomsector en staat klaar om telecomorganisaties te helpen meer waarde uit hun data te halen. Zo kunnen ze hun ambities realiseren én klant- en datagedreven werken.
Waardevolle data en pragmatische oplossingen
Telecombedrijven worden overspoeld met data die alle verschillende systemen verzamelen. Waar begin je dan en welke data is relevant? Wij helpen op een pragmatische manier om bruikbare inzichten te krijgen in:
- Organisatieprocessen – op strategisch en praktisch niveau van bestuurskamer tot het aansluiten van de kabel bij de klant.
- Ketensturing – een goede ketensamenwerking betekent ook dat er inzicht is in de data van de hele keten.
- Klantprofielen – wat zijn de wensen van de klant, kunnen telecomaanbieders hieraan voldoen en zijn de marges ook hoog genoeg om hierin te investeren?
- Churn – meer inzicht in het verloop van personeel (kennis), producten en diensten.
Vanuit samenhang sturen op doelen en drivers
Bij Hot ITem Conclusion speelt data een belangrijke rol in onze dienstverlening, maar we starten altijd bij de doelen van de organisatie. Vanuit de doelen, ambities en uitdagingen kijken we hoe datatoepassingen kunnen helpen om betere beslissingen te nemen. Deze inzichten dragen bij aan het verbeteren van de werkzaamheden en het optimaliseren van processen. Dit noemen wij Factbased Improvement.
Hot ITem Conclusion biedt oplossingen voor de telecomsector
- Het doel: datagedreven werken
De weg naar datagedreven werken kan lang zijn, maar Hot ITem Conclusion houdt een focus op de eindstreep. Zo kunnen organisaties in de telecomsector ook echt beter presteren.
- Het middel: datakwaliteit
Samenwerking tussen organisaties in de hele sector (van aanleg tot eindgebruiker) wordt steeds belangrijker. Dat is alleen haalbaar als alle betrokken organisaties hun datakwaliteit op orde hebben.
- Het proces: slimme dataoplossingen realiseren
De sector staat voor verschillende uitdagingen van uitvoering tot steeds wisselende en hogere klanteisen. Hot ITem Conclusion helpt organisatie in de telecomsector om nog beter in te spelen op ontwikkelingen en ambities met slimme dataoplossingen.
Meer lezen?
Ontdek hoe Hot ITem Conclusion waarde toevoegt aan bedrijven in de telecomsector:
- Klantcase: DELTA Fiber Nederland: Informatievoorziening voor een wendbaar bedrijf
- Klantcase: VodafoneZiggo: Inrichting Strategic Intelligence Center
- Klantcase: Concurrentievoordeel door datagedreven marketing en analyses
- Blog: Datamesh: de datawereld is aan zet…
- Webinar: Datamesh@KPN
- Podcast: De slag om de klantaansluiting winnen door beter sturen in de keten